wtorek, 20 maja 2014

PĘCZOTTO z botwiną

Przepis, który zachwycił nie jedno wymagające podniebienie możecie mi wierzyć...

Pęczotto świetnie nadaje się jako dodatek do mięs. Zrobione jest jak sama nazwa wskazuje z kaszy jęczmiennej typu pęczak, który jest najmniej przetworzoną z kasz i ma największe właściwości.

WAŻNE !!! Przed rozpoczęciem pęczotto zróbcie Sobie wywar z włoszczyzny z dodatkiem kości rosołowych ( lub tak jak ja z resztek cielęciny ) doprawcie sola i pieprzem. Następnie przecedźcie przez ścierkę, żeby był bez żadnych "farfocli".


SKŁADNIKI:
  • 1 SZKLANKA PĘCZAK'a
  • około 3 SZKLANKI WYWARU
  • PĘCZEK BOTWINY
  • 2 ZĄBKI CZOSNKU
  • 1 CEBULKA DYMKA lub SZALOTKA
  • 1 ŁYŻKA JOGURTU NATURALNEGO
  • 1 ŁYŻKA MASŁA
  • 2 ŁYŻKI OLIWY

WYKONANIE:
  • ZAGOTOWUJEMY BULION.
  • KROIMY BOTWINĘ ( bez buraczków ) NA DROBNE KAWAŁECZKI.
  • NASTĘPNIE W RONDELKU PODGRZEWAMY OLIWĘ I DODAJEMY POSIEKANY CZOSNEK I CEBULKĘ. PODSMAŻAMY PRZEZ CHWILKĘ I WSYPUJEMY PĘCZAK. PRAŻYMY GO PRZEZ OKOŁO 2 MINUTY, AŻ STANIE SIĘ BŁYSZCZĄCY.
  • DODAJEMY BOTWINĘ I ZALEWAMY 1 SZKLANKĄ WYWARU. 
  • OBSERWUJEMY PĘCZAK I OD CZASU DO CZASU MIESZAMY I UZUPEŁNIAMY WYWAR, AŻ UZYSKAMY POŻĄDANĄ MIĘKKOŚĆ ( Ja lubię al'dente ). 
  • JAK JUŻ BĘDZIE GOTÓW WEDŁUG WAS TO DAJEMY MU ODPAROWAĆ DO KOŃCA ( Uwaga nie przypalcie !!! ) I DODAJEMY ŁYŻKĘ MASŁA I JOGURTU - MIESZAMY I GOTOWE !!!





6 komentarzy:

  1. Pięknie podane!!
    A sposób podania rodem z najlepszych restauracji :D

    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. podanie oszałamiające! dawno nie jadłam pęczotto, a Twoje mega apetyczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ładnie podane :) Wygląda naprawdę apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kto by pomyślał, że kaszę można tak pieknie podać, też kupuję w lidlu, mają też fajny jogurt naturalny bio, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam i jest Przepyszne !!! nie uzyskałam tylko takie pięknego koloru ale w smaku rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń